آرایش مدرن

وبلاگی برای زیبایی

آرایش مدرن

وبلاگی برای زیبایی

ماسکها 3

زیبایی در زنان

   

بسیاری از افراد به خصوص خانم ها با داشتن پوستی طبیعی به دنبال دستوراتی برای حفظ سلامت خود هستند که متاسفانه هوای الوده شهرها .افراط در مصرف مواد ارایشی نا سالم . یا نا سازگار حفاظت از پوست طبیعی را مشکل می کند گذشته از مسایل توارث همه انسان ها با پوست طبیعی وسالم به دنیا می ایند اما متا سفانه با ندانم کاری های خود این ایینه  سلامتی وزیبایی را کدر ونا سالم می کنیم پوستی که بدن ما را می پوشاند عضوی است مانند قلب یا کبد  ولی ما با پوست خود رفتاری بی رحمانه داریم که هرگز با قلب یا کبد نداریم همان طور که قبلا اشاره کردیم زیر پوست مستقیما روی عضلات قرار دارد و طبقه چربی موجود در این قسمت در تماس بالا پوست موجب نرمش واستواری پوست می شود . در لاپوست که از بافت نگهدارنده تشکیل شده تعداد زیادی عروق خونی ولنفاوی وجود دارد ( هنگامی که یک بریدگی خون ریزی پیدا می کند می توان گفت که لا پوست اسیب دیده است ) علاوه بر این غدد مولد چربی وعروق وتعداد زیادی انتهای رشته های عصبی در لای پوست است که با نشان دادن چین وچروک پیری را اعلام می کند . رو پوست به خاطر طبقه شاخی خود نقش حفاظت دارد و مجاری غدد چربی وعرق در این طبقه با خارج مربوط می شوند که مخلوط این دو همراه با فضولات پوست قشر محافظتی تشکیل می دهند وسدی در مقابل تبخیر اب بدن می سازند .  

برای کلیک کردن بر روی ادامه مطلب پشیمان نمیشی امتحان کن

هشدار ها و احتیاط ها

  

 

1- جوش های بسته را فشار ندهید . زیرا ممکن است سبب پاره شدن فولیکول وایجاد ضایعات التهابی شوند .

2- کومدن های بسته را فشار ندهید . زیرا ممکن است سبب پاره شدن فولیکول وایجاد ضایعات التهابی شود .

3-کیست یا جوش نشانه اکنه التهابی است و باید توسط پزشگ درمان شود زیرا در اثر خود درمانی یا درمان نکردن ممکن است خطر بر جای ماندن اثر ونشانه انها در میان باشد .

4- اگر حتما اصرار دارید که جوش هایی را که به خارج راه دارد در اورید روش درست این کار را یاد بگیرید .

5- سعی نکنید که بر جستگیهای سفت را فشار دهید زیرا سرانجام ناپدید خواهند شد اگر چه ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد . اگر په بسیار شدید و ناراحت کننده است با پزشگ رجوع کنید .

  

ماسک

  

 

بهترین راه استفاده موضعی از گیاهان ماسک گذاشتن است از تمام میوه ها و سبزی ها به صورت ماسک می توان استفاده کرد طرز تهیه واستفاده ماسک هر کدام از میوه ها وسبزی ها به صورت جدا گانه ذکر شده . اما تهیه ماسکها به این صورت است :

میوه های ابدار مثل : سیب / هلو / پرتقال و ......باید قسمت گوشتی انها را از هسته و پوسته جدا کرده . سپس له . یا رنده کنید و بر روی پوست بگذارید . بعضی از انها که رقیق تر است می توان با ارد جوانه گندم / ارد گندم / ارد برنج و ..... مخلوط کرد تا بهتر روی پوست بماند در ضمن جوانه گندم / برنج و..... خود به تنهایی برای پوست بسیار مفید است که هر کدام جدا گانه شرح داده می شود . از ارد برنج در صورتی که پوستی چرب دارید استفاده کنید زیرا ارد برنج چربی پوست را می گیرد و پوست خشک را خشک تر می کند . اگر ماسک مورد نظر خشک بود می توانید چند قطره ابلیمو به ان بیافزایید که ابلیمو نیز برای پوست های چرب مناسب است . برای رقیق کردن ماسکهای پوست خشک از شیر و برای بیشتر کردن غلظت انها از ارد جوانه گندم استفاده کنید . برای رقیق تر کردن ماسکهایی که بر پایه مواد خشک است از ماست وعسل می توانید استفاده کنید ماست یک درجه پوست را روشن می کند مثل ماسک پودر جوانه گندم وماست .

برای استفاده از ماسک سبزی هایی که ابدار نیستند از لوسیون انها استفاده کنید انها را بجوشانید وصاف کنید . برای پوست های خشک به جای اب از شیر برای جوشاندن استفاده کنید . به طور خلاصه بعد از مطالعه این مطالب و اطلاع راجع به گیاهانی که برای پوست چرب یا خشک مفید هستند . یا انها که الرژی زا هستند هر تعداد از انها را که خواستید و خواص مشابه به هم را داشتند می توانید با هم مخلوط کنید و به عنوان ماسک استفاده کنید .

برای استفاده از ماسک این نکات را به یاد داشته باشید :

 

1- بعد از بخور دادن یا حمام کردن ماسک گذاشتن تاثیر بیشتری دارد .

 

2- غلظت ماسک باید شبیه غلظت سس باشد .

 

3- ماسک باید با فاصله شعله cm2 از چشم گذاشته شود .   

4- زمانی که ماسک به صورت دارید باید در ارامش باشید بخوابید . چشم ها رو ببندید و استراحت کنید .

 

5- موقعی که ماسک به صورت دارید صحبت نکنید چون احتمال چروک شدن پوست موقعی که ماسک روی پوست است بیشتر می شود .

 

6- ماسک باید بین 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند .

7- در حین ماسک گذاشتن . یا زمانی که ماسک به صورت دارید اگر احساس سوزش یا خراش روی پوست داشتید نشان دهنده ی حساسیت پوست شما به ان مواد می باشد زود ماسک را بشویید

 

(ابلیمو بر روی پوست های دچار اکنه سوزش دارد که طبیعی است )

 

8- اگر ماسک روی پوست خشک شد به ارامی با اب ولرم بشویید ومراقب باشید به پوست اسیب نرسانید .

 

9- ماسک های رقیق را می توانید به وسیله پنبه ی اغشته به گلاب پاک کنید .

 

10- ماسک های با غلظت معمولی را با اب معدنی یا اب ولرم بشویید .

 

11- پوست های خشک را بعد از شستن ماسک با یک کرم مناسب چرب کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد